پیش بینی ۵۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در اینماد

پیش بینی 500 رشته فعالیت مشاغل خانگی در اینماد
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به تخصیص اینماد گفت:در سامانه مشاغل خانگی بیش از پانصد رشته فعالیت جهت علاقمندان به کسب و کارهای خانگی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش بود که آزیتا همتیان, رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسهیل فرآیند اعطای اینماد، با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: اعطای اینماد به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی عملیاتی شد.

* صاحبان مشاغل خانگی با دریافت مجوز فعالیت از نماد اعتماد الکترونیکی بهره مند می شوند

محمد آذرپناه, مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تخصیص نماد اعتماد الکترونیکی برای مشاغل خانگی دارای مجوز فعالیت خبرداد.

وی گفت: پیرو مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با توجه به کفایت مجوز مشاغل خانگی برای عرضه کالا و خدمات به بازار خارج از منزل طبق ماده ۲قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به دارندگان مجوزهای مشاغل خانگی بدون نیاز به پروانه کسب از اتحادیه کسب و کارهای مجازی امکان پذیر شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را در راستای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت گفتمان اشتغال زایی دولت مردمی برشمرد و افزود: این اقدام از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت به منظور عملیاتی کردن مصوبه موصوف با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم گردیده که تاثیر بسزایی در استقبال از فعالیتها و اعتماد به محصولات مشاغل خانگی را در پی خواهد داشت.

 آذرپناه  بیان داشت: شهروندانی که علاقمند به اخذ مجوز مشاغل خانگی برای کسب و کار خود هستند می توانند ضمن تکمیل اطلاعات خود با ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی، به سایت مرکز توسعه تجارت وزارت صمت (سامانه اینماد) مراجعه نموده و بصورت برخط مجوز خود را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی بیش از پانصد رشته فعالیت جهت علاقمندان به کسب و کارهای خانگی پیش بینی شده است افزود: واجدین شرایط می توانند با ثبت نام برخط در سامانه مربوطه به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir علاوه بر دریافت مجوز فعالیت از تسهیلات قرض الحسنه نیز جهت ایجاد اشتغال برای خود و دیگران بهره مند شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *