چگونه انتقاد مشتری باعث بهبود کسب و کار می شود؟

مزرعه کارآفرینیانتقاد مشتری مهم ترین عامل بهبود کسب و کار

اشتباهات برای رشد کسب و کار ما حیاتی هستند! ما زمانی بیشتر یاد می گیریم که با مشکلات پیچیده و انتقاد مشتری روبرو بشویم که باعث می شود ما خلاق تر شویم. این که شما باید یک رهبر به گوش باشید و در پذیرش و تشویق بازخورد انتقاد مشتری خوشحال و ناراضی آمادگی داشته باشید. یک انتقاد مشتری می تواند برای کسب و کار ما سازنده باشد و کمبودها و ضعف های مارا نشان بدهد.

در ادامه ما به بررسی اینکه چگونه نقد و انتقاد یک مشتری می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد، می پردازیم.

صدای مشتریان خود را بشنوید

شما در اغلب موارد همیشه با مشتریان خود صحبت کنید، زمانی که آنها ناراضی هستند. در حالی که این گفتگوهای “منفی” می تواند دلهره آور باشد، ولی باید نسبت به آنها یک دید بسیار ارزشمند داشته باشید. مشتریان ناراضی فرصتی برای رشد را ارائه می دهند. آنها به شما در مورد مسئله ی می گویند که نتیجه ای آن را ترجیح می دهند، که می تواند در مورد بهبود محصول، ارائه خدمات، ارتباط بهتر، یا همه موارد فوق است.

هرچه این نوع بازخورد را میشنوید، واضح تر است که باگ های کسب و کار شما مشخص شده و به آن ها نزدیکتر شده اید. فقط به یاد داشته باشید که مشتریان زیادی شکایت نمیکنند در حقیقت، ۹۶٪ آنها بدون اهمیت به مشکلات تنها از کنار شما رد می شوند. بنابراین شما باید برای بازخورد و تلاش برای ایجاد مشتری های بهتر از آن ها دلایل ترک و منفی بودنشان را جویا شوید در غیر این صورت نمی توانید به ضعف های خود پی ببرید.

انتقاد مشتری کسب و کار را اصلاح می نماید

شما هر روز به کار می پردازید، و کمک به مشتریان را انجام می دهید یا لیست های بی وقفه و در حال انجام کار را بررسی می کنید. شما شروع به تشکیل یک روال می کنید. باید رویکردهای ذهنی خود را اصلاح کنید، به ویژه اگر می خواهید کسب و کار را با خدمات مشتری افزایش دهید.

انتقاد شما را مجبور می کند توجه جدی به شیوه های قدیمی و بی اثر داشته باشید که ممکن است باعث ایجاد مشکل در روابط مشتری شما شده باشد. این به شما فرصتی برای اصلاح تکنیک های به کار گرفته شده را به صورت روزانه به شما می دهد. ممکن است ساعتهای کاری شما برای مشتریانی که مشغول به کار در تمام طول روز هستند مشکل ساز باشد یا شما تقاضای مناسبی را ارائه ندهید. بازخورد مشتریان شما می تواند به نکاتی اشاره کند که مشکالت آشکار، اما نادیده گرفته شده را  که باید اصلاح شوند را بیان نماید.

گوش دادن به انتقاد مشتری باعث رضایت می شود

انتقاد همیشه جالب نیست که بخواهید بشنوید، و بدتر از آن که  بیان کننده نارضایتی مشتری می باشد. وقتی کسی شکایت می کند، با دلگرمی شروع به گوش دادن کنید. بگذارید آنها متوجه شوند که شما نیاز آنان را درک می کنید و سعی در برطرف کردن آن خواهید داشت. درواقع این تضمین را باید به مشتری خود بدهید که در مراجعه بعدی شما، بدون شک این مشکل حل شده است.

نه تنها انتقادها را در کسب و کار باید بشنوید، بلکه باید آن را با خود تکرار کنید و سعی کنید یک راه حل درست و منطقی برای آن پیدا کنید. اگر پیشنهادی دارید، مشتری کمتر احتمال دارد که روابط با شما را کاهش دهد. و حتی اگر شما اکنون نمی توانید مشکل را حل کنید، زمانی که مشتری انتقاد می نماید و با لحن مناسبی از آن میزبانی می کنید، در دیدارهای آینده بیشتر سرمایه گذاری خواهد شد و منجر به افزایش فروش شما می شود.

بازخورد می تواند اقدام را ممنوع کند

انتقاد می تواند به شما این فشار کوچک را که برای تغییر نیاز دارید بدهد. هنگامی که کارکنان شما دائما بازخورد مشابهی دارند، این زمانی است که می دانید وقت آن رسیده است که اقدام کنید. با تیم خود ملاقات کنید و تعیین کنید که اکثریت شکایات یا مشکلات مطرح شده در رابطه با چه موضوعی است و راه حل برای حل مسئله را مطرح کنید. ایجاد این جلسات بازخورد، اولویت اول اعتبار را در نظر مشتریان و کارکنان شما افزایش می دهد.

اگر شما یک کار را با کارکنان با مشتری انجام می دهید، باید رهبری خود را دنبال کرده و به طور منظم درخواست بازخورد را دنبال کنید. یک نگرش مشتری خدمات پیشگیرانه را در سراسر شرکت ایجاد کنید و تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. تیم شما شروع به توجه بیشتر به نیازهای مشتریان و همچنین بهترین چیزها برای شرکت خواهد کرد.

نتیجه

اگر شرکت هایی مانند اپل و مایکروسافت نظرات انتقادی مشتریان خود را نادیده بگیرند، هرگز آنها به بخش های بالای تکنولوژی و بازارهای بزرگ دنیا نمی رسیدند. محصولات و خدمات آنها با توجه به تنظیمات و نیازهای مصرف کننده با توجه به تجزیه و تحلیل و اقدامات ثابت سازگار است. اگرچه مطالعات مصرف کنندگان آنها احتمالا یک درآمد سالانه شرکت متوسط ​​را خراب می کند، اما شما می توانید عملیات های کوچکتر را برای شروع به گوش دادن انجام دهید تا قلمرو فرصت های رشد را باز کنید. فراموش نکنید که شما به مشتریان خود وابسته و نیازمند هستید، بنابراین انتقادات مشتری را به عنوان یک تشکر از آن ها دریافت کنید.

منبع: learnparsi.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *