پنج مهارت اساسی مذاکره در کسب و کار

مزرعه کارآفرینی

مهارت های مذاکره بخشی مهم از انجام هر کسب و کاری می باشند. امروزه بازار بیشتر بر روی اتصال به یکدیگر و رقابت متمرکز است و به مذاکره نسبت به هر زمان دیگری بیشتر نیاز دارد.

در زیر پنج دلیل خاص وجود دارد که نشان میدهد مهارت های مذاکره در تجارت جهانی کاملا ضروری هستند:

۱) شیوه صحیح مذاکره با هر کس از مشتریان برای کارکنان سودمند است:

در حالی که توانایی مذاکره قطعا بخش مهمی از جلسات هیئت مدیره و چک کردن قراردادها است، مزایا واقعا فراتر از آن برنامه های شناخته شده میباشند. به عنوان مثال، مهارت های مذاکره هنگام بحث در مورد مسئولیت های یک کارمند یا استخدام جدید می تواند ارزشمند باشد و اطمینان دهد که هر دو طرف دقیقا از آنچه که از دیگر انتظار می رود درک درستی دارند.

۲) موقعیت های برد را ایجاد می کند:

بر خلاف آنچه برخی معتقدند، مهارتهای مذاکره در مورد شکست دادن مخالفان از حزب دیگر نیست. در حقیقت، بهترین مذاکره کنندگان، کسانی هستند که میتوانند موقعیتهای برد را ایجاد کنند، که در آن همه فکر میکنند معامله خوب پیش میرود. درحالیکه هر دو طرف معامله میخواهند که از این موقعیت بهترین سود را ببرند، اما واقعیت این است که عدم وجود حسن نیت میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در معامله شود. هیچ شکی وجود ندارد که میتوانیم روشی را پیدا کنیم که در صورت دشواری معامله باعث خوشحالی همه اعضا شود اما این دقیقا همان چیزیست که نشان میدهد چرا انتظارات تا این حد بالا هستند.

۳) مذاکره خوب می تواند روند نزولی را بهبود بخشد:

در نهایت، هدف مذاکره این است که بهترین قرارداد را برای شما و شرکتتان به ارمغان آورد. در انجام این کار، به وضوح روند نزولی شرکتتان را بهبود میبخشید. به عنوان مثال، اگر به دلیل یک مذاکره موثر، می توانید هزینه های خود را با ۱۰٪ کاهش دهید، این پول به طور مستقیم به شما سود می رساند.

۴) باعث میشود تا شما با اطمینان خاطر به سوی مذاکره گام بردارید:

اعتماد بخش مهمی از هر گونه مذاکره است. باید اول از دانشتان مطمئن باشید بعد به سوی مذاکره بروید، بدین معنی که می توانید در مورد معامله خود با اطمینان خاطر تمرکز کنید و از اینکه توسط طرف مقابلتان نادیده گرفته شوید هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.علاوه بر این، اثبات شده است که توانایی اطمینان از ارائه، یا انتقاد از پیشنهادات، باعث ایجاد معاملات سودمندتر میشود.

۵) مهارت های مذاکره باعث ایجاد احترام میشود:

احترام بخش مهمی از کسب و کار است. خیلی مهم است که کارکنانتان به شما احترام بگذارند، اگر بخواهید بیشترین بهره وری را از آنها کسب کنید، باید کاری کنید که فروشندگان، مشتریان و هر کس دیگری به شما احترام بگذارد.تصور شما پس از مذاکره، باعث یک تصور پایدار میشود که می تواند بر روی شهرت شما در مذاکرات آینده در صنعت کسب و کارتان تاثیر بگذارد.

این واقعیت یک نکته مهم را برجسته می کند: به دلیل مهارت های مذاکره ای شما به مراتب باید خیلی بهتر ظاهر شوید تا در میز مذاکره مورد توجه قرار گیرید. از آنجا که در آینده مشکلی ایجاد نمی شود، توانایی بالا در مذاکره باعث می شود که مردم بخواهند با شما کار کنند.

یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک مذاکره کننده موثر می تواند چالش برانگیز باشد، به همین دلیل است که همیشه ابزارهایی را که در اختیار شماست، می توانند در این هدف به شما کمک کنند. EC Sourcing Group دارای مجموعه ای از راه حل های طراحی شده است تا در صورت امکان همه چیز را از مذاکرات به منظور ساده سازی روند RFP موثر و کارآمد ارائه دهد.

منبع: ecsourcinggroup

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *