دانشگاه علمی کاربردی و وزارت تعاون توافق‌نامه همکاری منعقد کردند

دانشگاه علمی کاربردی و وزارت تعاون توافق‌نامه همکاری منعقد کردند
دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تحقق برنامه تحولی دولت سیزدهم برای افزایش نرخ اشتغال و ارتقاء سطح مهارت نیروی کار توافق نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، فضل‌اله لک سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود: نظر به ضرورت تحقق اهداف برنامه تحولی دولت مردمی سیزدهم برای افزایش نرخ اشتغال و ارتقاء سطح مهارت نیروی کار و ارتباط موثر با بخش‌های مختلف اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور، این توافق‌نامه منعقد شد.

وی افزود: براساس این توافق‌نامه مقرر شد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان‌ها، ضمن بررسی طرح‌های معرفی شده از سوی دانشگاه نسبت به معرفی طرح‌های منتخب برای برخورداری از تسهیلات و خدمات قانونی ذیربط به مراجع ذیصلاح اقدام و از ظرفیت مراکز آموزش علمی کاربردی استان جهت اجرای طرح‌های توانمندسازی، ارتقاء بهره‌وری سرمایه انسانی و طرح‌های اشتغال آفرین و نوآورانه استفاده کند.

لک تصریح کرد: طبق این توافق‌نامه لازم است واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ضمن اعلام ظرفیت اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت مراکز تحت نظارت به کارگروه اشتغال استان، با ظرفیت‌سنجی و بسیج امکانات و منابع در اختیار، نسبت به مشارکت در رفع نیازهای آموزشی استان متناسب با طرح آمایش اقدام کند.

وی افزود: روسای واحدهای استانی به عنوان عضو مدعو در جلسات کارگروه شرکت کرده و مراکز آموزش علمی کاربردی منتخب دانشگاه که دارای مجوز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی هستند در طرح‌های خاص به ویژه طرح نظارت میدانی اشتغال استانی به کار گرفته شوند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: امید است با تحقق کامل مفاد این توافق‌نامه زمینه نقش آفرینی بیشتر در افزایش سطح مهارتی کارجویان کشور و حل معضل بیکاری به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی انجام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *