موانع اداری توسعه اشتغال برطرف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۲ رسته اصلی شغلی بیش از ۴۰ درصد اشتغال را در اختیار دارند، گفت: در شورای عالی اشتغال کشور برای اصلاح موانع نظام اداری توسعه ۲۲ رسته شغلی، مصوباتی داشتیم.

عبدالملکی

                             موانع اداری توسعه اشتغال برطرف می‌شود

به نقل از ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» در حاشیه آیین گشایش هفته کارآفرینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیازمند اصلاحات اساسی در این زمینه هستیم تا موانع اداری و اجرایی تولید و اشتغال کشور برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار و ایجاد مشوق ها، گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شد که با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی بر روی ۲۲ رسته شغلی برنامه ریزی خاص انجام بدهیم که این مساله فراتر از آن برنامه عمومی اشتغالزایی است.

عبدالملکی ادامه داد: در جلسه شورای عالی اشتغال مصوب شد که وزارت کار و بانک مرکزی، قواعد و منابع تامین مالی  را برای شبکه بانکی تنظیم کنند، همچنین در جلسه آتی شورای عالی اشتغال این الگو ارایه خواهد شد و در صورت تصویب، بانک ها از روش های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده خواهد کرد که ایجاد اشتغال با این شرایط قطعی است و امکان جابجایی منابع وجود ندارد.

وی به ایجاد اشتغال در استان ها اشاره کرد و گفت: در هر استان برای هشت رسته ای که دارای بالاترین مزیت ها برای ایجاد اشتغال هستند نیز برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات مثبتی پیش رو است، گفت: در ادامه این مسیر با دستور جناب رئیس جمهوری در کمتر از یک ماه آینده دومین جلسه شورای عالی اشتغال با موضوع نگارش طرح کلی اشتغال استان ها برگزار خواهد شد.

عبدالملکی در پایان خاطر نشان کرد : پیش از جلسه پرسش و پاسخ امروز کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، دستوراتی را به معاونین و روسای سازمان های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رفع مشکلات اشتغال و معیشتی ابلاغ کرده ام که در این مدت دو ماهه پیشرفت خوبی داشته ایم و ان شالله به زودی گزارشات عملیاتی این اقدمات به سمع و نظر کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مردم عزیز خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *