کمیته مخصوص اشتغال معلولان تشکیل می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کمیته مخصوص اشتغال معلولان زیرنظر مستقیم این معاونت با محوریت مهارت یابی، شناسایی و کاریابی تشکیل می شود.

اشتغال معلولان

            کمیته مخصوص اشتغال معلولان تشکیل می‌شود

به نقل از ایرنا، « محمود کریمی بیرانوند» در نشستی با حضور معلولان افزود: در هفته آینده کمیته ای مخصوص اشتغال این قشر با حضور همه دستگاه های مرتبط و سازمان های مردم نهاد ایجاد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته مدنظر باید دارای سه رکن باشد تا بتواند به هدف های درنظر گرفته شده و نیازهای جامعه معلولین دست پیدا کند، تاکید کرد: رکن مهارت یابی و مهارت سازی با کمک و حمایت سازمان فنی و حرفه ای کشور، رکن شناسایی با درنظر گرفتن جانب عرضه و تقاضا با کمک و حمایت سازمان بهزیستی کشور و رکن کاریابی با حمایت و کمک سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه معلولان از ارکان مهم کمیته اشتغال معلولان خواهد بود.

بیرانوند ادامه داد: موضوع حمایت و اشتغال معلولان جزو رویکردهای ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است. بر همین اساس درنظر داریم برای هر فرصت اشتغال جانب عرضه کالا و تقاضای بازار را منطقی و علمی بسنجیم، داده های مرحله اول را تحلیل و بررسی کنیم و براساس داده ها برنامه های ایجاد فرصت های شغلی را سیاست گذاری و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه افراد توان یاب و معلول دارای ویژگی هایی هستند که افراد سالم ندارند، افزود: براساس یک منطق و تجربه می توان گفت که بعضی از مسئولیت ها و مشاغل را افراد معلول بهتر از افراد سالم انجام می دهند و این دلیل بر تمرکز تقویت توانایی های معقول توان یابان است و این در حالی است که مشاغلی داریم که ویژگی ها و مشخصه های خاصی را برای فرد داوطلب نیاز دارد و متناسب با شرایط معلولان است.

بیرانوند گفت: وظیفه تطبیق شرایط شغلی و شرایط جسمی فرد شاغل برعهده بهزیستی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

این نشست با حضور «رحیم سرهنگی» مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، « زهره الهیان» و «فاطمه قاسمپور» نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «سوده نجفی» نماینده شورای اسلامی شهر تهران به میزبانی« احمدرضا عاروان» مدیرعمل جامعه معلولان ایران و فعالان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه اشتغال معلولان در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *