اجرایی شدن۲ طرح اشتغالزایی تعاونی

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در سال گذشته ۲ طرح اشتغالزایی در بستر تعاونی‌ها را در دولت سیزدهم طراحی کرده بود که امسال با نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

تعاون و همکاری

                    اجرایی شدن۲ طرح اشتغالزایی تعاونی

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی مسکنی در خصوص نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان  « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: فرمایشات رهبری در حوزه اشتغالزایی و بستر تعاونی بنیادی ترین پایه‌های اقتصادی است.

وی افزود: رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه تعاون بیان داشتند که تعاون چشمه جوشان اشتغال است که این امر نشانگر نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال را نمایان می کند.

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت تعاون ۲ طرح را در بستر مشارکت مردمی در ایجاد اشتغال دنبال می‌کند گفت: یکی از اولویت‌های این وزارتخانه ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف است. در همین راستا طرح ایجاد اشتغال با ساختارهای مردمی و طرح «تات» در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در طرح تات در راستای  ایجاد اشتغال ارزان و پایدار در کشور ۱۷۳ هزار شغل پیش بینی شده است. طبق این طرح یک هزار تعاونی در سراسر کشور و مناطق محروم پایلوت قرار گرفته‌اند.

مسکنی تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا با مشارکت‌های مردمی شاهد ایجاد اشتغال گسترده در کشور و به ویژه مناطق محروم باشیم.

وی تسهیل در شرایط کسب و کار برای تعاونی‌های بزرگ مقیاس را از دیگر برنامه‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا با تعاونی‌های بزرگ ریسک هزینه‌های تولید را کمتر کنیم.

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:رفع موانع تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین برنامه‌هاست که در ۶ ماه اول دولت سیزدهم در این وزارتخانه شروع شده و مشکلات بسیاری از تعاونی‌ها شناسایی و رفع شده است.

به گفته وی، ۹۷ هزار تعاونی در سراسر کشور فعال هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *