ارائه‌ آموزش‌های مهارتی در کشور کمک خیرین را می طلبد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ارائه‌ آموزش‌های مهارتی در کشور به تنهایی با حمایت دولت، شدنی نیست و کمک خیرین را می‌طلبد.

فنی

ارائه‌ آموزش‌های مهارتی در کشور کمک خیرین را می طلبد

به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نشست جامعه حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر خسرویان، با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه دولتی کشور است که زیر نظر نظام جامع آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کند افزود: در بین ۵۶۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس آموزش‌های عملی و مهارتی فعالیت مؤثر دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با وجود اینکه یک دانشگاه کم سن و سال است و حدود ۱۰ سال است که در اکوسیستم دانشگاهی تعریف شده است دارای ۳۴۰۰ کارگاه و مدل آموزشی عملی و تجربی می‌باشد.

خسرویان تربیت پنجه‌های کارآمد را از جمله مأموریت‌های اصلی این دانشگاه دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف مهم، استادِ ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید دانشجو را در کارگاه‌ها، آموزش دهد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه هر دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گران و پرهزینه است چرا که این آموزش‌ها باید در کارگاه‌ها ارائه شود و ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی در کشور به تنهایی با حمایت دولت، شدنی نیست و کمک خیرین گرانقدر را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به برنامه ششم توسعه که می‌گوید باید ۳۰ درصد آموزش‌ها در کشور به صورتی مهارتی ارائه شود بیان داشت: این موضوع تا ۱۴ درصد موفق بوده است، بنابراین آموزش‌های عملی و کارگاهی، بسیار مهم، راهبردی و کلیدی است چرا که برای مسئله اشتغال، تربیت منابع انسانی و توسعه اقتصادی کشور مؤثر است.

وی با بیان اینکه در آموزش‌های نظری، یک رقابت پرفشار کنکور وجود دارد، افزود: دانشگاه‌ها بهترین استعدادهای کشور را از این طریق جذب می‌کنند و نهایتاً بعد از طی سال‌ها آموزش تئوری، خروجی کار، مولد اقتصادی نخواهد بود در صورتی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی دو سال، مهارت تبدیل به سرمایه می‌شود.

خسرویان در ادامه با اشاره به ازدیاد پروژه‌های عمرانی در این دانشگاه افزود: سطح تجهیزات و مواد اولیه در مراکز فنی و حرفه‌ای یکسان نیست و بسیاری از تجهیزات باید بروز رسانی شود که امیدواریم بتوانیم با حمایت و کمک خیرین نیک اندیش این آموزش‌ها را در کشور توسعه دهیم و پروژه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای که تنها سازه مهارتی کشور را بر عهده دارد، اجرایی کنیم و چالشها را پشت سر بگذاریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *