اختصاص بیش از ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص بیش از ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهروز ندایی در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران گفت: سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان فقط برای رونق صنایع دستی و گردشگری تسهیلات پرداخت کردیم و امسال هم بیش از ده هزار میلیارد تومان برای حمایت از این صنعت در نظر گرفتیم.
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: برای کارگاه‌های خرد و کلان کارگاه‌های یک نفره دو نفره تا ۵ نفره و ۱۰ نفره برای صنایع دستی تسهیلات خوبی از تبصره ۱۸ در نظر گرفتیم که همه صنعتگران عزیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارت کل میراٍث فرهنگی در استان‌ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
ندایی گفت: در حوزه صنعت گردشگری هم با توجه به اینکه بیش از دو هزار و پانصد طرح نیمه تمام با پیشرفت‌های بین ۳۰ تا ۹۰ درصد در سطح کشور داریم اولویت سازی کردیم تا این طرح‌ها به بهره برداری برسد
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با بهره برداری این طرح ها، برای بیش از صد هزار نفر در حوزه‌های اقامتی و گردشگری کشور به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.اختصاص بیش از ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی
ندایی همچنین از ارائه تسهیلات به افرادی که در روستا‌ها خواهان تبدیل خانه تاریخی یا معمولی خود به اقامتگاه بوم گردی هستند خبر داد.
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این افراد با گرفتن مجوز از وزارت میراٍث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانند خانه خود را بازسازی و مرمت و برای جذب و پذیرش مسافر اقدام کنند.
ندایی افزود: در یک سال گذشته طرح‌های خوبی در روستا‌های هدف گردشگری برای استفاده گردشگران به ویژه گردشگران خارجی علاقه‌مند به استفاده از غذا‌های محلی و آشنایی با آداب و رسوم روستایی اجرایی شده است.
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه اکنون در شرایط بعد از کرونا خوشبختانه سفر در کشور مخصوصاً سفر‌های داخلی رونق گرفته است گفت: اکنون بیشتر مراکز اقامتی کشور با صددرصد پذیرش مسافر مواجه است.
ندایی افزود: کسانی که علاقمند هستند در حوزه گردشگری فعالیت کنند با مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان‌ها اقدام کنند.اختصاص بیش از ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی
مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه می‌توان در حوزه صنایع دستی نسبت به صنایع سنگین با مبالغ پایین شغل ایجاد کرد گفت: افرادی که علاقمند به حوزه صنایع دستی هستندبا مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان‌ها برای دریافت تسهیلات اقدام و در روستا‌ها اشتغالزایی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *