سهم ۸۰ درصدی طرح های خرد و کوچک در اشتغال

سهم 80 درصدی طرح های خرد و کوچک در اشتغال
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت:امسال ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح برای دریافت ۱۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که از این میزان ۵۱هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات خرد یکی از اهداف صندوق کارآفرینی امید در سال جاری است. طرح های مختلفی از جمله نهضت احیا,راه اندازی صندوق های خرد محلی,روستای بدون بیکار, هر روستا یک محصول و… از جمله طرح هایی است که در این صندوق برای ایجاد اشتغال دنبال می شود.

نعمت الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در آخرین اظهارات خود از پرداخت ۵۱هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی خبر داده است.

 رضایی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری برای ۱۰۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است اظهار داشت: امسال ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح برای دریافت ۱۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که از این میزان ۵۱هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

وی تصریح کرد: طرح های خرد، کوچک و متوسط بیش از ۸۰درصد اشتغال جامعه را به خود اختصاص می دهند، ولی منابع محدودی در اختیار صندوق قرار می گیرد و برای ارایه تسهیلات بیشتر نیاز به همکاری مجلس در حمایت از صندوق است.

رضایی عنوان کرد: تسهیلات این صندوق سال گذشته از محل تبصره ۱۸پرداخت شد ولی امسال اختصاص نیافت که نیاز است تا مجلس به این موضوع به طور جدی ورود کند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۰صندوق خرد محلی در کشور گفت: اولویت این صندوق ها حمایت از طرح هایی است که با زیر ۵۰نفر ظرفیت مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه ۱۸طرح درخراسان شمالی مورد حمایت قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید  افزود: ۳۲درصد تسهیلات این صندوق به بانوان کارآفرین پرداخت شده است و۴۰ درصد شاغلان زن هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *