استفاده از ظرفیت وقف، برای کمک به شرکت های خلاق

یک نماینده مجلس با اشاره به این که شرکت‌های خلاق به رسمیت شناخته و تأثیرگذار شده‌اند، گفت: می‌توان از ظرفیت اوقاف و وقف برای کمک به شرکت های خلاق استفاده کرد.

خلاق

          استفاده از ظرفیت وقف، برای کمک به شرکت های خلاق

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های شرکت های خلاق در راستای توسعه مقوله آموزش در کشور گفت: رونق علوم انسانی و نهادینه شدن مسائل مهم فرهنگی در کشور امروز با استفاده از بستر فناوری‌های نرم و ظرفیت هایی همچون شرکت های خلاق ممکن است.

در سال های گذشته در استفاده از بستر دیجیتال جهت توسعه آموزش و علوم انسانی کم کاری شده است که امروز می توان با اتکا به شرکت های خلاق این عقب افتادگی را جبران کرد.

موتور محرک پیشبرد علوم انسانی

این نماینده استان همدان در مجلس یازدهم تصریح کرد: همان گونه که شرکت های دانش بنیان توانستند در صنعت و علوم مختلف تحولی شگرف در کشور ایجاد کنند، شرکت های خلاق نیز می توانند به موتور محرک پیشبرد علوم انسانی و فرهنگی در ایران بدل شوند.

او افزود: مجلس در راستای کمک به شرکت های خلاق، زیرساخت های قانونی را فراهم می کند تا مانعی در مسیر امور شرکت های خلاق وجود نداشته باشد. در قانون جهش تولید دانش بنیان، شرکت های خلاق نیز به رسمیت شناخته شدند و درقانون برای آن ها تسهیلاتی در نظر گرفته شد که با این قانون ۱۶ ماده ای بسیاری از موانع از پیش روی شرکت های خلاق نیز برداشته می شود.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که کشور با محدودیت هایی در حوزه مالی برخوردار است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران، خیرین و اوقاف در استان ها می تواند به عنوان یک کمک بالقوه برای شرکت های خلاق باشد تا روند کاری خود را با سرعت بیشتری آغاز کنند و بتوانند در آینده نزدیک به خودکفایی در عرصه مالی رسیده و علاوه بر آن به حوزه اقتصادی کشور نیز کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در استان همدان، اوقاف یکی از ساختمان های خود را در اختیار خانه شرکت های خلاق قرار داده است و تلاش کرده تا به این شکل از هزینه های شرکت‌های خلاق بکاهد.

این نماینده استان همدان گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی را ترغیب و مکلف سازد تا همکاری خود با شرکت‌های خلاق و دانش ‌بنیان را افزایش دهند و کالاهای ایران ساخت خلاق و دانش‌بنیان را جایگزین کالاهای وارداتی کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از این شرکت‌ها، آن قدر هنر دارند که در صورت ایجاد بسترهای مناسب و تسهیل روند کسب و کار، حتی بدون تسهیلات نیز، خود راه و مقصد را بیابند و رشد کنند. این موضوع باید برای همگان تبیین شود که حمایت از شرکت ‌های خلاق، دانش ‌بنیان و فناور، یکی از سیاست‌ های اصلی نظام در حوزه توسعه متوازن اقتصادی، دانشی و صنعتی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *