استقبال از نیازهای شغلی کارفرمایان کشور تنها ۱۵ درصد است

استقبال از نیازهای شغلی کارفرمایان کشور تنها ۱۵ درصد است

سبزوار- ایرنا- مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنها ۱۵ درصد از مجموع نیازهای شغلی کارفرمایان در سراسر کشور به دلیل عدم ارتباط نیروی کار و بازار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طه رمضانی روز سه‌شنبه در بازدید از نمایشگاه  و بازارچه دستاوردهای دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: برای رفع این مشکل نیاز به نوآوری هست تا اتصال نیروی کار به بازار کار به شکل درست‌تری صورت گیرد.

وی با اشاره به استقبال وزارت تعاون از دستاوردهای دانشجویان در نمایشگاه مزبور تصریح کرد: نظام ملی اشتغال از برنامه‌هایی است که به صورت جدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود تا تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و ادارات دولتی با این نظام  تعامل داشته باشند.

رمضانی افزود: به دانشجویانی که قصد ورود به بازار کار را دارند، پیشنهاد می‌شود که  بازار کار خود را در زیر ۱۰ عنوانی که وزارت کار مشخص کرده است، تعیین کنند تا امکان حمایت وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون ادامه داد: همچنین دانشجویانی که هم اکنون در این نمایشگاه غرفه دارند می توانند از مشاوره مرکز کارآفرینی برخوردار شوند تا با مشاره صحیح فعالیت  خود را پیش برند.

وی با اشاره به وجود ۶۵۰ عنوان رشته مشاغل خانگی اظهار کرد: جریان دانشجویی می‌تواند در حوزه رواج و رونق مشاغل خانگی کمک کند.

رمضانی گفت: مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف هنری، علمی و پژوهشی تعریف شده است که با رونق آن بخش مهمی از متقاضیان دارای کار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در اذهان درباره مشاغل خانگی شکل گرفته  این است که کالاهای تولیدی آن دارای مرغوبیت لازم نیست که باید با ورود مشاغل خانگی دانش‌بنیان این ذهنیت رفع شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *