استقرار ۲هزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران با اشاره به یکی از برنامه های دانشگاه گفت: قرار است دوهزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند.

دانش بنیان ها

استقرار ۲هزار شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری این دانشگاه و رونمایی از یک محصول دانش بنیان گفت: با انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نقشه راه دانشگاهیان ترسیم شده است.

وی افزود: در اصل با این شعار تکلیف ما دانشگاهیان روشن است از این رو کلیه عملکرد دانشگاهیان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

مقیمی با بیان اینکه دغدغه اصلی و اولویت ما در دانشگاه تهران توجه به دانش بنیان‌ها و پارک علم و فناوری است، گفت: این دانشگاه به عنوان موتور محرک دانش بنیان‌ها به شمار می‌رود.

وی در خصوص برنامه پارک دانشگاه تهران گفت: یکی از برنامه‌های این پارک، استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان است.

مقیمی اضافه کرد: این یک هدفگذاری آرمانی است زیرا کل شرکتهای دانش بنیان همه پارک‌های تابعه وزارت علوم هزارو هفتصد شرکت است.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: ما در زمینه‌هایی همچون نحوه استقرار، تأمین مالی و مشارکت دانشگاه در سرمایه گذاری از شرکتها حمایت می‌کنیم.

مقیمی با اشاره به ایجاد مرکز توانمند سازی پارک‌های کشور گفت: ما در صدد آمدیم که محلی را برای ایجاد توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان در شمال کشور نزدیک به یک منطقه اقتصادی طراحی کنیم.

وی گفت: با راه اندازی این مرکز دوره‌های یک هفته‌ای تا ۲ ماهه را برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌کنیم. این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار راه اندازی می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *