افزایش کیفیت شغل، هدف‌گذاری دولت در سال جاری

ایسنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون اعلام کرد: باتوجه به دستیابی دولت به هدف ایجاد یک میلیون شغل در سال گذشته، هدف‌گذاری سال جاری بر افزایش کیفیت شغل متمرکز است.

 

جلسه ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های کارگروه عالی اشتغال استان مازندران با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار مازندران و مدیران ارشد استانی ۲۱ مرداد ماه درسالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

محمود کریمی بیرانوند شرایط استان مازندران در حوزه اشتغال را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: در حوزه اشتغال مازندران دغدغه نداریم. باتوجه به همکاری دو سال اخیر دستگاه‌های اجرایی، شاهد کاهش نرخ بیکاری، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، افزایش تعداد بیمه‌شدگان رسمی و برخی موارد امیدبخش دیگر که گویای روند صعودی اشتغال در استان است هستیم.

این مسئول خواهان افزایش مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی در حوزه اشتغال شد و گفت: کیفیت شغل با چند متغیر تعریف می‌شود که یکی از آنها جهت‌گیری مصوبات دستگاه‌ها است، براین اساس اعلام می‌کنیم که تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌توانند با مشارکت در کارگروه اشتغال، مصوبه دریافت کرده و در ادامه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته درصد قابل‌توجهی از نرخ بیکاری مازندران در سامانه رصد به مقطع تحصیلی دیپلم و پایین‌تر از آن تعلق داشت، بیان کرد: امسال یکی از شاخص‌های ارزیابی، کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و یکی از اهداف ما، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان است.

کریمی از راه‌اندازی سامانه‌ ثبتی‌مبنا در حوزه اشتغال خبر داد و گفت: این سامانه اطلاعاتی جامع درباره این که چه کسی، در کجا با کدام کد ملی در حال انجام چه کاری است، ارائه می‌دهد.

وی افزود: به کمک این سامانه در ماه‌های آینده آنالیز شغلی تمام ایرانیان در اختیار ما قرار می‌گیرد و دستگاه‌ها اختیار، سیاست‌گذاری و نظارت دقیق‌تری در حوزه اشتغال خواهند داشت.

این مسئول با بیان این که توسعه عملکرد سامانه مستلزم حضور افراد در آن است، اظهار کرد: به کمک این سامانه کارفرمایان به بازار کار خود عمق می‌بخشند و کارجویان نیز به‌صورت رایگان از امکان ساخت رزومه و ثبت اطلاعات در رسته‌های گوناگون شغلی بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون بر توسعه اشتغال خانگی تاکید کرد و افزود: اولویت ما در این حوزه، توسعه پشتیبان و کارفرما است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *