برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس همسان مهارتی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس همسان مهارتی در راستای فرهنگ‌سازی و هویت سازمانی خبر داد.

    برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس همسان مهارتی

به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، ترغیب و تشویق طراحان مهارتی برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین جهت دست‌یابی به الگوهای نوین در مد و لباس اداری، فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات هویت دار و… را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی اصلی آموزش‌های غیررسمی و به‌منظور ایجاد و تقویت فرهنگ و هویت سازمانی، بهره‌مندی از آرای جمعی و ایده‌های نوآورانه در طراحی لباس فرم اداری ویژه خانم‌ها و آقایان، از تمامی علاقه‌مندان و طراحان دعوت می‌کند تا در این جشنواره مشارکت کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، حفظ ارزش‌ها و شئون اخلاقی کشور در طرح ارائه شده، همسو بودن و مطابقت با طرح‌های روز دنیا  و همخوانی با شاخص‌های فرهنگ عمومی و هویت بصری سازمان و جامعیت و خلاقیت و نوآوری و قابل‌پذیرش بودن برای همه فرهنگ‌ها و اقدام کشور را از شرایط و معیارهای طراحی لباس همسان مهارتی عنوان کرد.

وی خلاقیت و نوآوری در طرح، تناسب رنگ و انتخاب صحیح پارچه از امتیازات طراحی خواند و افزود: طرح‌های انتخاب شده توسط داوران باید قابلیت تبدیل‌شدن به گسترده لباس و الگوی سایزبندی شده برای سایزهای مختلف و دوخت را دارا باشد و هر طراح می‌تواند، سه طرح را جهت شرکت در مسابقه ارسال نماید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت:  مالکیت مادی و معنوی طرح به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعلق داشته و با ذکر نام طراح ثبت خواهد شد و سازمان به هر نحوه صلاح بداند می‌تواند از طرح استفاده کند.

حسینی نیا با تأکید بر اینکه لباس باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که از راحتی لازم برای استفاده حداقل ۸ ساعت در روز برخوردار باشد، گفت: این جشنواره در دو قالب، لباس فرم سازمانی در قالب نیم‌تنه (بتل) مهندسی ویژه آقایان و مانتو فرم سازمانی، پوشش سر  و قد مانتو زیر زانو ویژه بانوان در نظر گرفته  شده است و پوشش سر باید به نحوی طراحی شود که روی مانتو قرار گیرد و البسه طراحی شده بایستی دارای محل درج اتیکت (مگنتی – برچسبی) به شکل مناسبی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: مقصود از لباس فرم سازمانی، داشتن هویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب بهره‌گیری از رنگ، نشان سینه و…. است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه به طرح اول لوح تقدیر و یک سکه تمام بهار آزادی تعلق خواهد گرفت، افزود: متقاضیان می‌توانند تا ۲۷ تیرماه آثار خود را ارسال کنند و همچنین از طرح‌های دوم و سوم نیز به نحو مقتضی تقدیر می‌شود.

حسینی نیا اظهار داشت: طرح‌های ارسالی تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ داوری شده و نتایج مسابقه از طریق و بسایت و سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی سازمان اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش متقاضیان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه، آثار خود را در قالب فایل pdf و یا فایل JPG  به ابعاد ۳۰۰ dpi به آدرس https://irantvto.ir/index.aspx?siteid=۱&&siteid=۱&pageid=۱۷۵۶۹ ارسال کنند.

لازم به ذکر است که تهیه عکس از لباس دوخته شده مدنظر نبوده و آثار ارسالی صرفاً باید در قالب طرح تهیه شده باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *