تامین مالی بورسی کسب‌وکارهای نوپا و فناور، رسما کلید خورد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از همه ابزارهای تجهیز منابع به ویژه بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم.

کمک مالی

تامین مالی بورسی کسب‌وکارهای نوپا و فناور، رسما کلید خورد

به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی در نشست خبری عرضه اولیه یکی از شرکتهای اینترنتی به عنوان نخستین استارت آپ در بازار سرمایه گفت: در خصوص تأمین مالی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه اقدامات قابل دفاعی انجام شده است، اما در سایر مراحل با تنگنا مواجه هستیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم از ابزارهای مالی مختلف از جمله اعتبار مالیاتی برای این کسب و کارها استفاده کنیم و در ماه‌های آینده روزهای بهتری را برای این کسب و کارها شاهد باشیم.

سهم کسب و کارهای فناورانه تا سه سال آینده به ۱۰ درصد GDP می‌رسد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز در این مراسم گفت: آی سی تی زیر ساخت توسعه کشور در همه بخش هاست و با دولت هوشمند و الکترونیک بسیاری از مشکلات اقتصادی را می‌توان حل کرد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه کسب و کارهای جدید و فناورانه سهم این کسب و کارها از تولید ناخالص داخلی طی سه سال آینده از ۶ درصد کنونی به ۱۰ درصد برسد.

جهت گیری ۲۰ سال آینده با قانون جهش تولید دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: استارتاپ‌هایی در حوزه‌های بیوتکنولوژی نانو و سلول‌های بنیادی وارد بازار سرمایه خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید روش‌های تأمین مالی این بنگاه‌ها تغییر کند، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان‌ها که از یک ماه پیش ابلاغ شده، یک تغییر روش است و جهت گیری ۲۰ سال آینده را نشان می‌دهد.

تأمین مالی جمعی دانش بنیان‌ها تقویت می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست ضمن تاکید بر تقویت تأمین مالی جمعی شرکت‌های دانش بنیان، به اولویت پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: پذیرش شرکت تپسی در بازار سرمایه آغاز یک راه جدید است، چراکه اکنون سرمایه شرکت‌های بزرگ دنیا بیشتر سرمایه‌های دیجیتال و سرمایه‌های فکری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: برای افزایش تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم نقش مؤثر داشته باشیم که این کار می‌تواند با انتشار اوراق بدهی و پذیرش شرکت‌ها در بورس و با کمک صندوق‌های سرمایه گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: تأمین مالی جمعی نیز از دو سال گذشته شروع شده است و امسال نقش آن را برای شرکت‌های دانش بنیان پررنگ می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت: اکنون ۵۰ شرکت در بازار سرمایه داریم که به نوعی فعالیت دانش بنیان دارند، اما شرکت تپسی به طور کامل یک شرکت نوآورانه (استارتاپی) و دانش بنیان است که امیدواریم شاهد شکوفایی دانش‌بنیان‌ها باشیم که اقتصاد را متحول کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *