تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار خبر داد و گفت: کارشناسان و بازرسان ستادی این وزارتخانه در حال رصد وضعیت واحدهای تولیدی هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحدهای تولیدی تهیه کنیم.

بازرسی

تشکیل ستاد ویژه بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار

به نقل از ایرنا، «علی حسین رعیتی فرد» در بازدید از شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی اظهار داشت: در ستاد ویژه بازرسی، واحدهای تولیدی در کشور را به پنج قسمت تقسیم کرده‌ایم و اکنون بازرسان ستادی وزارتخانه در حال رصد هستند تا گزارش کاملی از وضعیت واحدهای تولیدی با انجام بازرسی‌ها تهیه کنند.

وی افزود: در راستای بخشنامه ابلاغی وزیر تعاون به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ارائه گزارش وضعیت موجود در واحدهای مشمول قانون کار این ستاد تشکیل شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، اجرای قانون کار، تشکل‌یابی و کمیته حفاظت فنی حوزه‌ ایمنی پیگیری می شود تا دغدغه‌ی کارگران به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی نظارت بر اجرای قانون کار است، گفت: در راستای اجرای مفاد این بخشنامه ابلاغی، بازرسی ها از مراکز تولیدی و صندوق‌های وابسته زیر مجموعه این وزارت خانه شروع شده است.

رعیتی فرد با تاکید بر بهبود وضعیت کاری و ارتقای ایمنی شغلی کارگران افزود: پیگیری بازرسان کار، تشکیل کمیته های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی با کمک بازرسان کار و شرکای اجتماعی از مهمترین موارد این بخشنامه است.

وی گفت: همچنین برای تکمیل گزارش از شرایط کارگران و کارفرمایان در جامعه کار و تولید کشور بعد از بازرسی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سراغ وزارتخانه هایی می رویم که در حوزه تولید فعال هستند.

رعیتی فرد ضمن تاکید بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکل یابی در جهت پیگیری یکپارچه و هماهنگی مطالبات کارگری واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مراکز تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود، اما نیاز به بازبینی و بروزرسانی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا ۶ ماه آینده کل کشور از نظر اجرای قوانین کار بازرسی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *