تلاش وزارت صمت در به‌هم‌رسانی شرکت‌ها و صاحبان ایده و دانش

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر لزوم حمایت از صاحبان دانش در کشور، گفت: وزارت صمت در تلاش است تا در به‌هم‌رسانی شرکت‌ها و صاحبان دانش فنی کمک کند تا جلب و جذب صنایع داخلی‌مان شوند.

شرکت دانش بنیان

تلاش وزارت صمت در به‌هم‌رسانی شرکت‌ها و صاحبان ایده و دانش

به نقل از ایرنا، «آرمان خالقی» روز گذشته در دومین روز از نخستین نمایشگاه صادرات محصولات دانش بنیان شرکت‌های کوچک و متوسط افزود: دانش فنی در جهان و از جمله کشورمان به سرعت در حال ارتقا است و بر این اساس ارائه آمار دقیق از صادرات این محصولات دشوار است.

وی با اشاره به اهمیت به روز ‌بودن و تجاری شدن دانش، بیان‌داشت: هرچقدر ارزش‌آفرینی آن بیشتر باشد، استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیشتر خواهد شد.

خالقی خاطرنشان‌کرد: اگر بتوان دانش فنی ارائه کرد که محصول یا محصولات آن در بازار جهانی بتواند رقابت کرده، از قیمت و کیفیت مناسب و همچنین خدمات خوبی برخوردار باشد، در داخل یا خارج از کشور خواهان خواهد داشت.

وی با بیان تولی‌گری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در موضوع دانش ‌بنیان‌ها، به وجود کمیته‌هایی همچون بیوتکنولوژی، الکترونیک، هوافضا، فناوری نانو و غیره در زیرمجموعه‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: عمده تمرکز صاحبان دانش فنی کشور در همین زمینه‌هاست.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:‌ هرچند برخی واحدهای صاحب دانش فنی در کشور جزو واحدهای بزرگ هستند، اما عمده آنها کوچک و متوسطند که با وجود دارا بودن دانش فنی، هنوز صاحب سرمایه نیستند و حتی برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خود نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه‌داد: بخشی از این حمایت‌ها به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بازمی‌گردد و در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اینکه به عنوان اولویت درجه یک مطرح نیست، اما در تلاش است تا در به‌هم رسانی شرکت‌ها و صاحبان دانش فنی کمک کند تا جلب و جذب صنایع داخلی‌مان شوند.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع از روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد که به مدت چهار روز ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *