جزئیات آموزش مهارتی در ۹ماهه امسال

 

جزئیات آموزش مهارتی در 9ماهه امسال
مطابق آمار ارائه شده از سازمان فنی و حرفه ای در۹ ماهه ۱۴۰۲, حدود ۱میلیون و ۱۹۰هزار و ۸۳۶ نفر در مراکز غیردولتی و در مراکز دولتی نیز حدود ۷۵۲هزار و ۹۱۲نفر آموزش مهارت دیده اند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،با توجه به مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و همچنین وجود نیروهای کار فراوان و آموزش ندیده و البته فارغ التحصیل دانشگاهی، نیاز جدی کشور به بحث آموزش های تخصصی که منجر به ایجاد شغل شود از مهمترین مسایل است. مسئله ای که وجود دارد این است که مطابق آمار سازمان فنی و حرفه ای تقریباً ۵۰درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند.

مطابق آمارارائه شده از سازمان فنی و حرفه ای ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور در۹ماهه ۱۴۰۲به شرح زیر است, حدود ۱میلیون و ۱۹۰هزار و ۸۳۶ نفر در مراکز غیردولتی و در مراکز دولتی نیز حدود ۷۵۲هزار و ۹۱۲نفر آموزش مهارت دیده اند,همچنین حدود۶۵۸ مرکز آموزش دولتی و ۴۴۸۹ کارگاه شهری و ۳۷۲ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها و حدود۳۵۶ کارگاه سیارشهری و ۳۹۵۳کارگاه صنایع و کارگاه های جوار بین کارگاهی و ۵۶۸۹۴ واحد پذیرنده مهارت آموزی در محیط کارگااهی و حدود ۳۰مرکز تخصصی آموزش های کارگاهی و مهارت های کسب و کار در ۹ماهه عملکرد سازمان فنی و حرفه ای رخ داده است.

*ثبت بیش از ۳۱هزار اشتغال مهارتی در سامانه رصد اشتغال

مهرداد عظیمی, رئیس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به تبیین اهمیت فناوری‌های مهارت‌‌پایه و تغییر در فرآیند تکنولوژی‌ها و مهارت‌ها بر اساس تحولات روز، پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون متأثر از تحولات تکنولوژیک، دامنه تغییرات وسیع و زمان آن کوتاه است و صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها ناشی از این شرایط، باید در روند جذب و آموزش‌نیروهای جدید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی، استفاده کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به اعتبار جهانی مدرک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: با این ظرفیت‌ها، کارگاه‌های آموزشی با هدف توسعه سرمایه انسانی و ایجاد شغل فعالیت می‌کنند و آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، سیاست راهبردی این سازمان است.وی افزود: از ۵۰هزار آموزش منجر به اشتغال تاکنون، بیش از ۳۱هزار مورد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و برای سال آینده عدد ۲۰۰هزار نفر را پیشنهاد داده‌ایم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *