حمایت از طرح های اشتغالزا در صندوق ضمانت توسعه تعاون

 

حمایت از طرح های اشتغالزا در صندوق ضمانت توسعه تعاون
مدیرعامل صندوق ضمانت تعاون با اشاره به حمایت از طرح های اشتغالزا در صندوق ضمانت توسعه تعاون گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، پوشش ریسک شرکت های تعاونی را برعهده دارد.

 البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت تعاون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، پوشش ریسک شرکت های تعاونی را برعهده دارد گفت: این امر میتواند به کاهش ریسک بانک توسعه تعاون در زمینه پرداخت تسهیلات به شرکت های تعاون کمک شایانی ارائه نماید از این رو بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت دو محور اصلی حمایت از شرکت های تعاونی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید از طرح های تعاونی شمال کشور گفت:حمایت صندوق ضمانت تعاون از توسعه بازارمحصولات کشاورزی با راه اندازی تعاونی  پایانه صادراتی در شمال کشور انجام شد. در این شرکت تعاونی  که در زمینه احداث پایانه محصولات کشاورزی، صادرات و واردات محصولات وابسته به آن مشغول به فعالیت می باشد توانسته است برای حدود ۲۰ نفر اشتغال زایی نماید .

 وی بیان کرد توسعه فعالیت های بزرگ مقیاس در بخش تعاون و گسترش و تکثیر این گونه فعالیت ها هم به توسعه اصولی صادرات پایدار محصولات بخش کشاورزی کمک نموده و هم سبب ارز آوری و توسعه صادرات برای بخش تعاون می گردد.

محمدی بیان کرد: یکی از برنامه های تحولی صندوق توجه به گسترش زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و توسعه صادرات در بخش تعاون می باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت تعاون در ادامه با اشاره به اشتغال زایی برای ۳۰ نفر در بخش خدمات ورزشی با حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت:این مجموعه تعاونی فرهنگی در استان مازندران است که از آن بازدید کردیم.

وی در ادامه به ضمانت تأمین مالی شرکت های تعاونی ایجادی زنجیره گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: این شرکت  تعاونی که در زمینه  بسته بندی و توزیع گوشت قرمز با راه اندازی کشتارگاه دامی در حال احداث میباشد  میتواند برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی نماید.

مدیرعامل شرکت تعاونی گفت: ما سعی داریم تا در موضوعات مختلفی  از قبیل بسته بندی و توزیع گوشت گاو و گوسفند فعالیت نماییم و نیازمند حمایت های بیشتر در جهت توسعه خدمات خود می‌باشیم.

وی به ضرورت حمایت از شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی اشاره نمود و گفت یکی از مهمترین چالش های جدی در این بخش رفع مشکل تامین مالی شرکت های تعاونی می باشد که ما میتوانیم در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با تضمین ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی از بانک ها را  برای این شرکت ها ضمانت نماییم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *