شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای باید به زنجیره اشتغال تبدیل شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر تبدیل شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به یک زنجیره اشتغال تاکید کرد.

فنی و حرفه ای

شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای باید به زنجیره اشتغال تبدیل شود

به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه مهارت‌آموزی، بیان داشت: تربیت دانش‌آموزان و رقم زدن آینده و سرنوشت شغلی آنان، مسئولیت خطیری است که در این شورا به عهده گرفته‌ایم که می‌توانیم با هم‌افزایی و دوری از موازی‌کاری به این مهم دست‌یابیم.

وی اشتغال و مهارت را نقطه عطف شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی برشمرد و گفت: وظیفه و هدف مشترک اعضای این شورا آماده‌کردن افراد برای ورود به بازار کار است که می‌توانیم با انسجام و یک برنامه کلان این رسالت خطیر را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر تقسیم‌کار در شورا، اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه باید در فرایند هدایت تحصیلی ۵۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند که به علت نبود امکانات و تجهیزات لازم در حال حاضر ۳۴ درصد از این هدف محقق شده است.

وی با اشاره به یک و نیم برابری جمعیت غیرفعال نسبت به جمعیت فعال اقتصادی، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک با افرادی بدون آموزش، بدون شغل و بدون مهارت مواجه می‌شویم که باید برنامه‌ریزی کلانی جهت سرنوشت شغلی آنها داشته باشیم.

حسینی نیا، با اشاره به پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از وضعیت کار در سال ۲۰۳۰، اذعان داشت: وضعیت کار در جهان آینده حاکی از این است که نیمی ‌از کارها و ماهیت شغل‌ها در آینده تغییر می‌کند و به این واسطه، با حجم وسیعی از مشاغل نو مواجه می‌شویم که نیازمند کسب مهارت در آن هستیم. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود بر هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی دبیرخانه تکمیل زنجیره اشتغال تا حصول نتیجه که همان اشتغال مولد است، تأکید کرد.

در ادامه جلسه حمیدرضا ثابت نژاد، مسئول شورای‌عالی مهارت با اشاره به اهمیت شورای‌عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در تربیت نیروی توانمند و به دنبال آن جامعه بامهارت، توضیحاتی مبسوطی در خصوص تکالیف قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش جلسه شورای‌عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و دبیرخانه شورا با حضور امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش، صالحی دبیر شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری، کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت متبوع برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *