طرح‌های مهارت آموزی هیبریدی برای دانشجویان اجرا می‌شود

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: طرح مهارت آموزی هیبریدی ویژه دانشجویان در قالب ۱۸ واحد درسی و ۵۴۰ ساعت آموزشی برای دانشجویان در سه ترم تحصیلی ارایه خواهد شد.

غلامحسین حسینی نیا

طرح‌های مهارت آموزی هیبریدی برای دانشجویان اجرا می‌شود

به نقل از ایرنا، غلامحسین حسینی‌نیا گفت: این طرح به شکل فوق برنامه دیده شده که به عنوان واحدهای دانشگاهی قابل پذیرش باشد و پس از بازنگری برنامه درسی، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی درباره طرح ایران مهارت برای دانش‌آموزان نیز گفت: مدرسه تابستانه برای دانش آموزان در تابستان‌ها طراحی شده تا دانش‌آموزان اوقات فراغت خود را وارد آموزش مهارتی مورد علاقه خود شوند و به واسطه آن در آینده وارد بازار کار شوند.

حسینی‌نیا با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی بیان کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای گسترش چتر مهارتی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد در مناطق محروم، حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته با اولویت رشته‌های جدید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به کارآموزان در حال تحصیل ادامه داد: در بودجه سال آینده یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نیز برای اشغالزایی این افراد پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای فاصله اندکی با بازار کار دارند و کارآموزانی که به ویژه در رشته‌های مورد نیاز بازار منطقه‌ای آموزش می‌بینند جذب بازار کار می‌شوند و درصد اشغال پذیری بالایی دارند.

حسینی‌نیا افزود: با این وجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه در قالب فعالیت‌های دبیرخانه شورای اشتغال، زنجیره‌ای از خدمت برای کسانی که آموزش و فنی حرفه‌ای را در مراکز دیده‌اند به صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین اتاق تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد که برای افراد تعاونی تشکیل دهد و از تسهیلات بانک تعاون و صندوق ضمانت تعاون استفاده کنند تا این چرخه منجر به اشتغال شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مناطق آزاد به عنوان پایلوت برگزاری مدرسه تابستانه یاد کرد و گفت: دانش آموزان و بومیان این مناطق جزو اولویت‌ها هستند؛ با توجه به استعدادهایی که در مناطق آزاد وجود دارد تامین نیرو ماهر یکی از ارکان اساسی فعالی‌تها در این مناطق است.

وی افزود: وجود نیروی ماهر و توانمند بومی در مناطق آزاد، کار را برای سرمایه گذاران راحت خواهد کرد و تضمینی برای آنها است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *