طرح ممنوعیت مهر و موم واحدهای تولیدی در مجلس ارائه می شود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یک طرح دو فوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به دلیل تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید مهر و موم شود و این طرح تا هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

لوازم خانگی

طرح ممنوعیت مهر و موم واحدهای تولیدی در مجلس ارائه می شود

عزت الله اکبری تالارپشتی در بازدید مشترک با علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از چند واحد تولیدی افزود: طرح دیگر مجلس در خصوص رفع موانع تولید مربوط به الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی و فعال کردن سفارتخانه هاست تا این مراکز بتوانند در خارج از کشور چهره اقتصادی پیدا کرده و خروجی مفیدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: همه واحدهای تولیدی باید فناورپایه و صادرات محور باشند اما صادرات محور بودن واحدها موکول بر حمایت دولت از آنهاست، دولت باید تلاش کند با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند و سهم صادرات ایران از جامعه بین المللی را بستاند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مشوقهایی برای سرمایه گذاری بسته به ماهیت آن صنعت یا معدن در دستور کار مجلس قرار گرفته است و دولت نیز به انجام این مهم علاقه نشان داده است لذا تلاش می شود با کمک دولت و احصای مشوق های متناسب با استانداردهای دنیا بتوان سطح آنها را ارتقا و گسترش داد.

اکبری افزود: به طور قطع توسعه واحدهای صنعتی از محل پرداخت مالیات و حقوق گمرکی که پرداخت می کنند برای دولت درآمد ایجاد می کند و امیدواریم با هماهنگی ای که بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی وجود دارد بتوان بسته های مشوق مناسبی برای بخشهای صنعت و معدن در کشور ایجاد کرد.

بازگشت به چرخه تولید ۹۵۰ واحد تعطیل

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این بازدید گفت: سیاست دولت و تاکید رییس جمهوری بر فعال سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید آنها متمرکز شده است و در همین راستا برنامه منسجمی برای شناسایی واحدهای تولیدی راکد و احیای آنها تدوین شده و در حال اجراست.

علی رسولیان افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور عمدتا توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران جدید احیا شده است.

وی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با ایجاد کلینیکهای کسب و کار و به خدمت گرفتن ۹۰۰ مشاور، بررسی و پایش واحدهای صنعتی را انجام می دهد و از طریق این مشاورها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی راهکارهای مناسب اتخاذ می کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانی نیز متناسب با تصمیمات کلینیک کسب و کار، منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی را از طریق بانکها و مشکلات حقوقی شان را از طریق دادگستری پیگیری و مجوزهای لازم برای تامین ماشین آلات آنها را نیز صادر می کند تا واحدهای نیمه فعال و راکد توسط بخش خصوصی توانمند به چرخه تولید باز گردند.

رسولیان به نتیجه بازدید امروز رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی شماره یک و ۲ تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: ۶۰ هکتار به اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه افزوده می شود.

وی ادامه داد: طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه به استقرار واحدهای صنعتی حوزه کانی های غیرفلزی به ویژه کاشی و سرامیک با توجه به مزیت معدنی این شهرستان در زمینه کائولن اختصاص می یابد.

او اضافه کرد: پیگیریهایی نیز از طریق بانکهای ملی، صنعت و معدن و تجارت برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی حوزه کانی های غیرفلزی انجام می گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *