مشکلات اشتغال کشور با مهارت آموزی حل می‌شود

 

مشکلات اشتغال کشور با مهارت آموزی حل می‌شود
وزیرکار با بیان اینکه مشکلات اشتغال کشور با مهارت آموزی حل می شود گفت:عدم مهارت‌آموزی تخصصی و نیازسنجی‌های آموزشی حلقه‌ی مفقوده‌ی ماست و اگر در این مسیر پیش برویم بخش قابل توجهی از مشکل کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مراسم امضای تفاهمنامه چند جانبه با موضوع “غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستانه مهارت” صبح امروز، دوشنبه ۲۲خرداد ماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی، وزیرکار در این مراسم غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل را هدف این تفاهمنامه خواند و گفت: این یک ایده‌ی خلاقانه و کار بزرگی است.

وی یکی ازمشکلات کارفرمایان را کمبود نیروی کار خلاق دانست و گفت: بحث نیروی کار خلاق در آخرین سفر استانی رییس جمهور نیز کاملاً مشهود بود. از طرفی دیگر کاهشی کردن بیکاری در این دولت جزو اهداف ماست و در حال حاضر بیکاری روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر کار با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری  در هفته کارگر به چاره‌اندیشی برای مسئله‌ی اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و افزود: بنابراین هم فرمان رهبری و هم اقتضاعات اقتصادی و نیازها و ظرفیت های کشور، ما را  از هدایت‌های صرف نظری به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی می‌برد.

مرتضوی با اشاره اینکه  طبق بررسی‌ها، کمتر جوان خلاق ماهر بیکاری وجود دارد اظهار داشت: آنها که مهارت دارند حتما شاغل هستند. عدم مهارت‌آموزی تخصصی و نیاز سنجی‌های آموزشی حلقه‌ی مفقوده‌ی ماست و اگر در این مسیر پیش برویم بخش قابل توجهی از مشکل کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه  اکنون بخش قابل توجهی از نیروی کار ما از کشورهای دیگر هستند ادامه داد: در مقابل،  برخی از کشورها از ما تقاضای نیروی کار خلاق و مبتکر دارند. من باور دارم با توجه به استعدادهای موجود در کشور ما و نیاز منطقه اگر سیاست آمایشی در حوزه آموزش داشته باشیم، قطعا بیکاری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مرتضوی  اظهار داشت: ما می‌خواهیم با تجمیع ظرفیت‌ها و استعدادها ظرفیت‌های کشور را به فعل برسانیم تا در آینده‌ای نزدیک نیروی کار خلاق و شایسته داشته باشیم و در صورت نیاز بتوانیم این نیروی کار خلاق و مبتکر را به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

وزیر کار درباره این تفاهم نامه گفت:  این طرحی سه ساله است و هر دوره آموزشی یک گواهی حرفه‌آموزی دارد. هدف این است که متناسب با نیاز روز جامعه نیروی کار خلاق ماهر ایجاد کنیم که مستقیم وارد بازار کار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *