نخستین شورای راهبردی کارآفرینی برگزار شد

نخستین «شورای راهبردی کارآفرینی» با حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

جلسه

        نخستین شورای راهبردی کارآفرینی برگزار شد

 

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، کورش پرند رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و مدیر این شورا، داشتن درک صحیح از پیچیدگی و دشواری‌های کارآفرینی در وضعیت حاضر، تمرکز بر تحولات ارزشمند در دولت جدید و عبور اندیشمندانه از شرایط خاص اقتصادی با ارائه راهکارهای مؤثر را از انگیزه‌های اصلی برگزاری این شورا بیان کرد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید با همت عالی کارآفرینان و تمرکز بر ساختار اجرایی کارآمد در کشور و با در نظرآوردن ظرفیت‌ها و امکانات، می‌توان در بهبود وضعیت موجود گام‌های مؤثر برداشت.

پرند افزود: در نشستی که با هم افزایی ۲۵ تن از اعضای شورا و صاحب نظران صورت گرفت، ضمن آسیب شناسی وضعیت کارآفرینی و بازیابی نقاط قوت در این حوزه، اعضای شورا راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه دادند.

وی یادآور شد: این شورا از هرگونه کمکی در ایجاد و اجرای تحولات مؤثر در حوزه کارآفرینی دریغ نخواهد کرد؛ چرا که عزت آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اقتصاد کشور، سرلوحه این فعالیت است.

این شورا که برخاسته از هم اندیشی صاحب نظران این حوزه است، در بیانیه ای اهداف شورا را توجه و التفات به اقتصاد رفتاری و اقتصاد اشتراکی، ایجاد بستر مناسب فرهنگی برای شناخت، توسعه و تحول کارآفرینی با همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی اعلام کرد.

تشکیل بنیاد کارآفرینی اجتماعی برای مشارکت ملی، تمرکز بر ایجاد پنجره واحد کارآفرینی در شهرداری‌ کلان شهرها، استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی، ایجاد اتاق فکر برای تغییر نگرش‌ سازمانی در بهبود کارآفرینی، استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ای برای توسعه کارآفرینی دیگراهداف این شورا اعلام شده است. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *