وام صندوق توسعه ملی به شرکت‌های پیشران اقتصاد تعلق می‌گیرد

­دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: وام‌های صندوق توسعه ملی به شرکت‌های خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می‌رسد.

مالیات

وام صندوق توسعه ملی به شرکت‌های پیشران اقتصاد تعلق می‌گیرد

به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا غزنوی اظهار داشت: در مجمع کارآفرینان، شرکت‌ها و کارآفرینانی داریم که بیش از ۴۰ هزار کارمند دارند، اما شرکت‌هایی را برای دریافت وام‌های کلان انتخاب می‌کنیم که می‌توانند پیشران اقتصاد کشور باشند.

وی اضافه کرد: در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و کره جنوبی، سرمایه گذاری اصلی شان روی کارآفرینان بزرگ بخش خصوصی بوده و اقتصاد کشور را در اختیار آنان قرار داده‌اند، به طوری که این افراد نیز به ایجاد شرکت‌های بزرگ خانوادگی اقدام کرده‌اند و امروز برخی از آن‌ها حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو دارند.

این مقام صنفی تاکید کرد: ما باید بنحوی از پیشران‌ها حمایت کنیم که موجب از بین رفتن بنگاه‌های کوچک و متوسط و انحصار نشود ضمن اینکه اقتصاد هم بزرگ شود و در مقابل هر تحریمی، کشور فلج نشود.

وی در خصوص بازنگری آیین نامه وام گیرنده‌ها در هیئت دولت گفت: بازنگری در آیین نامه باید بنحوی اعمال شود که هم قوانین مجلس و هم برنامه هفتم توسعه در آن لحاظ شود لذا در پایان سال این بازنگری از سوی مجمع صورت می‌پذیرد و سال آینده اجرایی می‌شود.

غزنوی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع کارآفرینان، ضمانت بازپرداخت وام گیرنده‌ها را می‌کند گفت: مجمع کار اقتصادی نمی‌کند و اعضای آنکه از بزرگترین پیشران‌های اقتصادی کشور هستند و تعهدشان با صندوق توسعه ملی است و فقط مجمع بستر را برای ارتباط دو طرف فراهم می‌کند

غزنوی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون در کشور به اسطوره‌ها و پیشران‌های اقتصادی توجهی نشده و تحقق این مهم نیازمند عنایت ویژه مسئولان، مردم و کارآفرینان است؛ زیرا کارآفرینان بزرگ به مثابه لوکوموتیو اقتصاد جامعه اند.

وی همچنین یادآور شد: در ادوار گذشته و حتی دوره کنونی تحریم‌ها شاهد بوده و هستیم که پیشران‌های اقتصادی توانستند ارز وارد کشور کنند، کاری که از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط برنیامد.

این مقام صنفی گفت: هدف از تدوین این آیین نامه، الگوسازی برای ثروت آفرینی با تاکید بر نقش کارآفرینان، کمک به رشد و تعالی آنان برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، تلاش برای تقویت مسئولیت‌های اجتماعی آنان و ارائه مشوق‌هایی برای توسعه فعالیت‌هایشان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *