کمک ایده‌های کارآفرین به رونق بازار حوزه‌های امنیت غذایی، زیست فناوری و سلامت

نخستین دوره تخصصی کارآفرینی در حوزه‌های امنیت غذایی، زیست‌فناوری و سلامت با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این دوره کاربردی در یک همکاری مشترک میان ستاد توسعه زیست‌فناوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز رسمی کارآفرینی سلتکس برگزار شد. 
مشارکت‌کنندگان در این دوره از مزایایی، چون «آشنایی و بهره‌مندی از طرح تقسیم کار ملی»، «بهره‌مندی از امتیازات فراخوان شغلی و دانش بنیانی سلتکس پس از اخذ آزمون»، «آشنایی و ارتباط با شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌های حوزه‌های مطرح» و «بازدید و ارتباط با شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌های حامی در رویداد و همایش حضوری» بهره‌مند شدند.
هدف از برگزاری این رویداد آشنایی جامعه علمی و دانشجویی کشور با حوزه مفهوم دانش‌بنیانی و شناسایی مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا و دانش محور بود که نقشی اثرگذار در توسعه بازار فناورانه کشور و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در این عرضه داشت.
اهمیت برگزاری چنین رویدادی با موضوع و محوریت امنیت غذایی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم «تغییرات اقلیمی»، «ازدیاد جمعیت»، «کاهش تعداد کشاورزان»، «فرسایش خاک»، «توسعه شهرسازی» و … تهدیدات جدی برای تامین این مفهوم مهم و حیاتی برای بشر محسوب می‌شوند و باید هر چه زودتر و از مسیر‌های مطمئن و فناورانه به سمت پایداری امنیت غذایی حرکت کنیم.
این رویداد نیز به دنبال شناسایی ظرفیت‌های دانشی و تخصصی است که بتوانند در این مسیر به مدیران این حوزه کمک کنند.
اولین دوره و رویداد تخصصی کارآفرینی در حوزه‌های امنیت غذایی، زیست فناوری و سلامت از آذرماه آغاز شده است و تا اسفندماه ۱۴۰۱ طی ۳ جلسه مجازی در اسکای روم ادامه دارد و در روز‌های پایانی نیز یک همایش حضوری در یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران برگزار خواهد شد. این دوره و رویداد تخصصی کارآفرینی هرساله دربازه ۶ ماه دوم سال برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *