زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین فراهم شود

زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین فراهم شود
تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: باید زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین اجتماعی فراهم شود که در این صورت زمینه‌ساز فعالیت بیشتر آنان و توسعه اجتماع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمیدرضا غزنوی» در نخستین گردهمایی زنان کارآفرین اجتماعی کشور با حضور بیش از ۱۰۰ زن کارآفرین در سالن همایش‌های رایزن، اظهار داشت: حمایت و قدردانی از زنانی که با وجود همه مشکلات به کارآفرینی اجتماعی می‌پردازند یک وظیفه انسانی و ملی است.

وی گفت: قدردانی بانوان کارآفرین و همچنین فراهم کردن زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با این بانوان از اهداف اصلی این رویداد است.

غزنوی خاطرنشان‌کرد: مجمع کارآفرینان ایران حلقه اتصال بین کارآفرینان صاحب‌نام و زنان کارآفرین اجتماعی است که این ارتباط می‌تواند زمینه فعالیت بیشتر زنان کارآفرین را فراهم کند.

مهمترین ویژگی کارآفرینی، عامل تغییر بودن است

در ادامه این برنامه «زهرا آراستی» استاد دانشگاه تهران در خصوص آسیب شناسی کارآفرینی اجتماعی، افزود: بحث خدمات اجتماعی در همه برهه‌های زمانی وجود داشته و در گذشته سازمان‌های مذهبی چنین خدماتی را ارائه می‌دادند. دولت‌ها پس از اخذ مالیات به فکر ارائه این خدمات افتادند اما با ناکامی رو به رو شدند که بدنه انعطاف ناپذیر دولت‌ها از دلایل پر رنگ این شکست بود.

به گفته وی، کارآفرینی با چهار اصل ارزآفرینی، نوآوری، جست‌وجوی فرصت‌ها و تدبیر شناخته می‌شود.

آراستی ادامه‌داد: یکی از ویژگی‌های کارآفرینان اجتماعی عامل تغییر بودن است. ماموریت کارآفرینان اجتماعی ایجاد و حفظ ارزش اجتماعی است و موفقیت آنان هم با اثربخشی اجتماعی سنجیده می‌شود.

وی بیان‌داشت: کارآفرینان اجتماعی فرصت‌های جدید را شناسایی می‌کنند. در همه مسیر کارآفرین اجتماعی استمرار و نوآوری وجود دارد. تقویت کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی در سودآوری مشخص می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران اضافه‌کرد: کارآفرین اقتصادی به‌دنبال سود سهامداران است، اما کارآفرین اجتماعی به‌دنبال بهره‌برداری از فرصت‌ها برای رسیدن به اثربخشی اجتماعی است. کسب و کار اجتماعی یک شرکت بدون ضرر و تقسیم سود است و شرایطی پایدار دارد.

به گفته این صاحب نظر حوزه کارآفرینی، عمده چالش‌های کنونی کارآفرینی اجتماعی منابع مالی محدود، رقابت شدید، نشان دادن اثربخشی، هوشیاری بیشتر بخش اجتماعی و غیره است. زنان ایران در حوزه‌های مختلف تحول‌آفرین بودند که در بخش اجتماعی گسترده‌تر است و پا به پای آقایان به فعالیت اجتماعی می‌پردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *