ارسال اثر به هشتمین دوره جایزه فیروزه تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد

ایسنا/آذربایجان شرقی: با تصمیم ستاد برگزاری هشتمین دوره جایزه فیروزه فرصت ارسال اثر به این جشنواره تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری تمدید شد.

هشتمین دوره «جایزه فیروزه» با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی و سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری‌شده و فعال در دو مرحله استانی و ملی برگزار خواهد شد.

ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی از جمله اهداف برگزاری جایزه فیروزه است.

زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی ، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور ، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی ، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری جایزه فیروزه محسوب می‌شود.

گفتنی است برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت‌الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیتهای فرهنگی طراحی نموده است، انجام خواهد شد و دسترسی به اطلاعات لازم در خصوص بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق الذکر انجام پذیر خواهد بود.

براساس این گزارش جریان سازی‌های هنر و فرهنگ و ایده‌های نوپا برای تولید یک کالای فرهنگی اصلی‌ترین هدف وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاری این جشنواره است، در بخش عمومی، آثار باید برای نخستین بار ارائه شده باشد و در برگیرنده قابلیت‌های تاثیرگذاری در منطقه باشد، همچنین برخوردار از شکل و ساختار و محتوای مناسب با موضوع جشنواره باشد بدین معنا که رنگ فرهنگ و هنر در آن غالب باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در بخش تخصصی نیز آثار باید دارای کیفیت تولید باشند و در بعد فرهنگی نیز باید دارای یک شخصیت واحد و دارای نشانه‌هایی متناسب با مولفه‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *