ایجاد ۴۸هزار شغل در مشاغل خرد و کوچک در سال جاری

ایجاد 48هزار شغل در مشاغل خرد و کوچک در سال جاری
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از سوی این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛کسب ‌و کارهای خرد و کوچک، نماینده ۷۰ تا ۹۵ درصد کسب ‌و کارها و بیش از ۵۰ درصد اشتغال در سراسر جهان هستند. جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰۰ میلیون شغل نیاز خواهد داشت و همین امر، اهمیت و توجه به کسب ‌و کارهای خرد و کوچک را برای دولت‌ها دوچندان کرده است.

کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) بخش جدایی ناپذیری از هر اقتصاد هستند. آن ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال، نوآوری و رشد اقتصادی ایفا می کنند. در سراسر جهان، SME ها بیش از نیمی از مشاغل خصوصی را تشکیل می دهند و حدود دو سوم اشتغال را در بخش خصوصی ایجاد می کنند.

در ایران نیز SME ها نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کنند. طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از واحدهای اقتصادی فعال در ایران جزء SME ها هستند و این واحدها بیش از ۷۰ درصد از اشتغال کشور را ایجاد کرده اند.

پرداخت ۱۱همت تسهیلات برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد در دولت سیزدهم

هادی آقابابایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید برهمت صندوق بر پرداخت تسهیلات اشتغالی گفت: در راستای تاکید رییس جمهور بر ایجاد اشتغال از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در جهت حمایت از کسب‌وکارها پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۰هزار شغل و در سال جاری بیش از ۴۸هزار شغل به واسطه تسهیلات این صندوق ایجاد شده است. در سال ۱۴۰۱بیش از ۳۳درصد تسهیلاتی که صندوق کارآفرینی امید پرداخت کرده، مختص بانوان بوده است.

بابایی تاکید کرد: تفاهمنامه‌ همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید امروز با معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به امضا می‌رسد، مسیر حمایت از کسب و کارها و اشتغال حوزه بانوان، خصوصاً بانوان و زنان سرپرست خانوار را تسهیل می‌کند. بر اساس این تفاهمنامه در این روز مبارک قدم کوچکی را در حمایت از حوزه اشتغال بانوان برداریم.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید حامی کسب‌وکارهای خرد و کوچک است و نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان دارد. اکنون در یکی از روستاهای مرزی ایران و پاکستان توسط این صندوق کارآفرینی انجام شده است. در این روستا پرورش زنبور عسل صورت می‌گیرد که شاید از چشم خیلی‌ها دور باشد؛ اما صندوق کارآفرینی این کار را انجام داده است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *