ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون نفری فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور سالانه ۱.۲ میلیون نفر است و در سال ۱۴۰۰ به ۹۱۹ هزار مهارت آموز، گواهی بین المللی پایان دوره داده شد.

کارگاه

          ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون نفری فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

به نقل از خبرگزاری مهر، سیدغلامحسین حسینی نیا که به مناسبت هفته ملی مهارت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنرانی کرد و گفت: امروز اهمیت مهارت آموزی خصوصاً آموزش مهارت برای جوانان و کارجویان بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش تبدیل علم نافع به عمل اثرگذار را برعهده دارد و علمی که به عمل درآید و زمینه رفاه مردم را فراهم کند در عِداد علم نافع است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مهارت آموزی تاکید دارند و از آن به پنجه‌های کارآمد یاد می‌کنند. لذا پس از انقلاب مراکز زیادی در زمینه مهارت آموزی ایجاد شد. در حال حاضر ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولت ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی و ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تاکید زیادی بر مهارت آموزی دارد. در سفرهای استانی رئیس جمهور شاهد تصویب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف بوده ایم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برخی طرح‌های این سازمان را شامل آموزش مهارت‌های اشتغال برای همه اقشار بالای ۱۵ سال، جوانان بیکار و جویای کار، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، زندانیان و خانواده‌هایشان، سربازان، کودکان کار، معلولان و خانواده‌های آنها و … را در دست اجرا دارد که می‌توان به آموزش مهارت به دانش آموزان و طرح نخلستان برای ۵۰۰ هزار دانشجو و دانش آموخته رشته‌های دانش بنیان اشاره کرد.

حسینی نیا ظرفیت سالانه آموزش مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: سال گذشته ۹۱۵ هزار نفر گواهینامه‌های بین المللی مهارت آموزی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *