لزوم توجه به فکر و نیروی انسانی در حوزه فناوری و نوآوری

ایسنا: مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برگزاری رویداد ملی تانا در کشور گفت: در حوزه فناوری و نوآوری، زمین و ساختمان و زیرساخت مهم است اما آنچه از همه این‌ها مهم‌تر است، فکر و نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر علیرضا زراسوندی ۱۸ بهمن در آیین آغاز اجرای طرح تانا در خوزستان اظهار کرد: در حوزه معاونت فناوری هفت اولویت و برنامه مد نظر است که توسعه و تکمیل زیست بوم فناوری به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی از این موارد است. تعامل بین المللی، مرجعیت فناوری، اولویت در حوزه کارآفرینی و تکمیل زنجیره کارآفرینی و آموزش‌های مرتبط با فناوری و نوآوری نیز از جمله اولویت‌های معاونت فناوری محسوب می‌شوند. طرح تانا زیر مجموعه اولویت اول و در واقع نقش‌آفرینی، تکمیل و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است و تاکید زیادی بر اجرای آن داریم.

وی افزود: طرح تانا با توجه به خروجی که تاکنون در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ نوآوری در استان‌های کشور داشته، از اقدامات ارزشمندی است که در حوزه معاونت فناوری کلید خورد. این طرح از جمله برنامه‌های مهم معاونت فناوری در سال آینده خواهد بود و طرح دستیار فناوری نیز با جدیت پیگیری می‌شود؛ خوشبختانه در این طرح نیز موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

زراسوندی گفت: پارک علم و فناوری خوزستان عملکردی داشته که در برخی حوزه‌ها می‌تواند برای سایر پارک‌های علم و فناوری در کشور به عنوان پایلوت در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه، اقدامات این پارک در احصای نیازهای فناورانه در خوزستان که باعث شد رتبه دوم را بین پارک‌های علم و فناوری به خود اختصاص دهد که قابل تقدیر است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: در حوزه فناوری و نوآوری زمین و ساختمان و زیرساخت مهم است اما آنچه از همه این‌ها مهم‌تر است، فکر و نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به این مهم در راستای فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی در پارک‌داری است.

زراسوندی گفت: باتوجه به این کهدر بحث تعاملات بین المللی نیز در پارک علم و فناوری خوزستان اتفاقات خوبی رخ داده است، در این حوزه تعاملات بین المللی و مرجعیت منطقه ای باید مورد توجه قرار گیرد. که طی حکمی که به پارک خوزستان داده شد، این پارک متولی فعال سازی دیپلماسی فناوری در جنوب عراق شد که در این راستا تا کنون چندین جلسه خوب در عراق برگزار کرده ایم.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، قانون جهش تولید را یکی از مترقی ترین قوانین در حوزه حمایت از فناوری دانست و گفت: در یک ماده از این قانون به استانداران اختیار داده شده از منابع استانی در راستای توسعه فناوری و نوآوری استان ها، کمک به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری صورت گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *