درخواست بزرگ‌ترین موسسه کارآفرینی اندونزی برای همکاری با ایران

درخواست بزرگ‌ترین موسسه کارآفرینی اندونزی برای همکاری با ایران

بزرگ‌ترین موسسه کاریابی اندونزی، پیشنهاد همکاری با زنان کارآفرین و تاجر ایران را به معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور که به اندونزی سفر کرده است، با مدیران بزرگ ترین مؤسسه کاریابی این کشور به شمار می‌رود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار ضمن برشمردن برخی اقدامات ایران نظیر حمایت از مراکز رشد و استارت‌آپ ها، تعاونی‌های زنان، صندوق‌های حمایت از دانشجویان، کارآفرینان و مشاغل خرد زنان روستایی، کاهش زمان اخذ مجوز برای بانوان متقاضی مشاغل خانگی از هشت ماه به دو هفته و ایجاد بازارچه‌های موسمی، دائمی و مرزی از همکاری کارآفرینان و بازرگانان زن ایرانی با اعضای ایواپی استقبال، و برای شروع کار، پیشنهاد ایجاد بازارچه دیجیتال را مطرح کرد.

به گفته وی، این بازارچه در گام نخست، فرصت عرضه محصولات دو کشور و آشنایی با ظرفیت‌های موجود را فراهم می‌آورد و در گام بعد، امکان خرید و فروش محصولات را مهیا می‌کند.

در این نشست، زنان کارآفرین و بازرگان اندونزیایی دغدغه‌ها و پرسش‌هایی نظیر نرخ تعرفه صادرات مواد اولیه منسوجات و محصولات آن به ایران، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های صادرات و واردات بین دو کشور، راهکارهای تسریع تبادل مالی در شرایط تحریم و نظایر آن را طرح و پاسخ‌های خود را از معاون رییس جمهور دریافت کردند.

این مؤسسه در اندونزی با اهداف توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی زنان در دو سطح ملی و بین‌المللی، ظرفیت‌سازی و آموزش تجاری‌سازی فعالیت‌های اقتصادی شکل گرفته است و ۳۰ هزار عضو فعال در ۳۴ استان و ۲۸۰ منطقه در سراسر اندونزی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *